Prohlédněte si Setru S 418 LE business

Vybraní čeští odborní novináři a dopravci získali unikátní možnost seznámit se s autobusem Sestra S 418 LE business, který se v České republice zastavil na krátkou prezentaci během cesty do Maďarska na místní veletrh.

Sestra S 418 LE business představuje nejdelší třínápravovou variantu LE modelů od Setry. (foto: Libor Hinčica)

Sestra S 418 LE business představuje nejdelší třínápravovou variantu LE modelů od Setry. (foto: Libor Hinčica)

Částečně nízkopodlažní autobusy začal EvoBus pod značkou Setrou nabízet od konce roku 2014. Premiéra nového produktu se odehrála v září 2014 na veletrhu IAA v Hannoveru. Z avizovaných třech délkových variant ovšem byly doposud k dispozici pouze dvě – S 415 LE o délce 12 330 mm a S 416 LE o délce 13 040 mm. Nyní se k těmto modelům přidala i nejdelší prodloužená varianta o délce 14 640 mm, která je řešena již jako třínápravová.

Zadní pohled na vůz Sestra S 418 LE business. (foto: Libor Hinčica)

Zadní pohled na vůz Sestra S 418 LE business. (foto: Libor Hinčica)

Představení třetího z modelů, jež bude tvořit doplněk produktové řady low entry vozů, byl očekáván již na veletrhu v belgickém Kortrijku v říjnu 2015, nakonec ovšem EvoBus tento vůz, který v dané době existoval ve formě prototypů, na veletrh Busworld nepřivezl. V průběhu času však byl autobus zařazen do nabídky výrobce a objevily se také první fotografie.

Pohled do interiéru jednoho z prototypových vozů. (foto: Libor Hinčica)

Pohled do interiéru jednoho z prototypových vozů. (foto: Libor Hinčica)

V dubnu 2016 si jeden z prototypových kusů udělal zastávku v ČR při cestě do Maďarska, takže novináři i dopravci získali unikátní možnost si autobus, jež v konfiguraci s jedním místem pro invalidní vozík nabízí 57 míst k sezení, vyzkoušet. Sériová výroba nejdelší z částečně nízkopodlažních Seter by měla začít v letošním roce. Zda se tímto modelem podaří oslovit také čeští dopravci, ukáže až čas.

Řešení stropní partie autobusu s uzamykatelnými schránami. (foto: Libor Hinčica)

Řešení stropní partie autobusu s uzamykatelnými schránami. (foto: Libor Hinčica)