Rekord Bombardieru v německém Mannheimu

Bombardier si v německém Mannheimu odzkoušel své řešení tramvají s bateriovým pohonem (kombinující baterie PRIMOVE se systémem Bombardier MITRAC). Celkem tramvaj ujela bez trolejového vedení 41,6 km, což by měl být v rámci dosud známých bateriových tramvají rekordní výsledek.

Dopravce v Mannheimu (Rhein-Neckar-Verkehr GmbH; RNV) používá už od roku 2009 na svých vozidlech technologii superkondenzátorů (celkem na třiceti vozech), které však slouží hlavně k vyrovnávání napěťových špiček a k vylepšení rekuperačních možností vozidel. Na samostatný pojezd lze superkondenzátory využít jen ve velmi omezené míře.

Aktuální generace baterií PRIMOVE (lithium-iontové na bázi manganu a kobaltu; NMC) od Bombardieru byla vyvinuta speciálně pro možnost užití (nejen) v kolejových vozidlech pro jízdu na delší vzdálenost. Kromě zkoušek na vozidle v Mannheimu byla tato technologie použita také v tramvajovém provoze v čínském městě Nanking, kam bylo dodáno 6 tramvají vyrobených podle licence Bombardieru společností CRRC Puzhen. Tyto vozy se průběžně nabíjejí pomocí speciálního pantografu na tramvajových zastávkách. Linka v Nankingu má totiž 90 % trasy řešené bez trolejového vedení. (foto: Bombardier)